De laatste update ( 17-03-2022) staat onderaan
22-09-2014 Heden via Aliexpress het Brusselse model binnen gekregen. (Zat geen sambal bij en ook geen lijm).
Een echte service van het bedrijf want alles was tijdens het transport al gedemonteerd en er was geen druppel lijm gebruikt. Op het juiste moment wist ik nog de lampjes waarmee de bodem vast behoort te zitten te vinden.
Voor de motorisering heeft Alexander Danthe een oplossing
http://www.modelltram.de/phpbb3/viewtopic.php?f=5&t=4268&p=29457&hilit=5001#p29457
Maar ik probeer bij Helmut Gierhamm te vragen of er al andere meer prijstechnisch gepaste oplossingen zijn anders ga ik het zelf proberen.
Een verlengd Hallin C1 tje is wel erg verleidelijk
25-09-2014:
Bij navraag blijkt dat Fernand Vanhoey ( Ferivan) bezig is met een aangepaste bodem.
Er moeten nog wat kleine veranderingen aangebracht worden en met een beetje geduld zouden van dit adres binnen enkele weken de aandrijfunits moeten komen. Skiptram onderneemt dan ook voorlopig geen stappen om ook een ontwerp te maken en wacht op het resultaat van Fernand. Eventuele belangstelling kunt U wel via SKIptram kenbaar maken.
18-03-2015:
Er is geen nieuws van Ferivan.
Hierbij heeft U de 17 mm draaistellen, maar deze zijn niet voor H0m geschikt. De bodemplaat is te breed en dient versmalt te worden.
U heeft stroomafname op alle 8 wielen en 2 aangedreven assen.
De bodemplaat dient 0,5 mm versmalt te worden en in 2 stukken gezaagd voor de goede lengte.
U heeft 19 mm draaistellen met de mogelijkheid tot H0m en vier aangedreven assen
Besloten is om een STIB 5000 te motoriseren middels de 17 mm draaistellen van ROCO ( met dank aan Henk Pauwels die me hierop n.a.v. een vraag over de opsluit platen opmerkzaam maakte).
Op E-bay zijn twee N-draaistellen gekocht en aangevuld met H0 assen en 7,5 mm H0 wielen.
De motorisering zal bestaan uit de inmiddels fameuze SKIPtrack motor en er wordt zoveel mogelijk gebruik gemaakt van de originele onderdelen van Atlas met wat knutsel inspanningen zonder gebruik te maken van veel speciaal gereedschao ( frezen o.id) maar gewoon de figuurzaag opdat de "Tramformatie" leuk blijft.
Omdat de "tramformatie" ook voor de dyslecticus plaatjes meer zeggen dan woorden hierbij een foto verslag van de transformatie.
Naar het idee van Joury smets ook zelf maar eens wat ondernomen en met name om de nieuwe Halling draaistellen van 16 mm te testen. Een heel geprigel om deze Halling aandrijving erin te frutselen. maar loopt dan wel heel erg mooi. De bak is gemaakt van twee Atlas modellen
Powered by CMSimple | Template: ge-webdesign.de | Login