SKIPtram

U bent hier: Home > (OM)BOUWTIPS SKIPtram > ATLAS modellen > ATLAS Brussel 5001

ATLAS Brussel 5001

De laatste update ( 20-07-2015) staat onderaan

22-09-2014 Heden via Aliexpress het Brusselse model binnen gekregen. (Zat geen sambal bij en ook geen lijm).

Een echte service van het bedrijf want alles was tijdens het transport al gedemonteerd en er was geen druppel lijm gebruikt. Op het juiste moment wist ik nog de lampjes waarmee de bodem vast behoort te zitten te vinden.




Voor de motorisering heeft Alexander Danthe een oplossing

http://www.modelltram.de/phpbb3/viewtopic.php?f=5&t=4268&p=29457&hilit=5001#p29457
Maar ik probeer bij Helmut Gierhamm te vragen of er al andere meer prijstechnisch gepaste oplossingen zijn anders ga ik het zelf proberen.
Een verlengd Hallin C1 tje is wel erg verleidelijk

25-09-2014:
Bij navraag blijkt dat Fernand Vanhoey ( Ferivan) bezig is met een aangepaste bodem.
Er moeten nog wat kleine veranderingen aangebracht worden en met een beetje geduld zouden van dit adres binnen enkele weken de aandrijfunits moeten komen. Skiptram onderneemt dan ook voorlopig geen stappen om ook een ontwerp te maken en wacht op het resultaat van Fernand.  Eventuele belangstelling kunt U wel via SKIptram kenbaar maken.

18-03-2015:
Er is geen nieuws van Ferivan.

12-12-2017
De oplossing middels een C1 chassis van Halling.

SKIPtram heeft de volgende oplossingen ( voor informatie en verkrijgbaarheid gelieve een mail te sturen).


De Bachmann oplossing

Hierbij heeft U de 17 mm draaistellen, maar deze zijn niet voor H0m geschikt. De bodemplaat is te breed en dient versmalt te worden.

U heeft stroomafname op alle 8 wielen en 2 aangedreven assen.




De SKIPtram oplossing

De bodemplaat dient 0,5 mm versmalt te worden en in 2 stukken gezaagd voor de goede lengte.

U heeft 19 mm draaistellen met de mogelijkheid tot H0m en vier aangedreven assen



De "Tramformatie" van het SKIPtram model

Besloten is om een STIB 5000 te motoriseren middels de 17 mm draaistellen van ROCO ( met dank aan Henk Pauwels die me hierop n.a.v. een vraag over de opsluit platen opmerkzaam maakte).

Op E-bay zijn twee N-draaistellen gekocht en aangevuld met H0 assen en 7,5 mm H0 wielen.

De motorisering zal bestaan uit de inmiddels fameuze SKIPtrack motor en er wordt zoveel mogelijk gebruik gemaakt van de originele onderdelen van Atlas met wat knutsel inspanningen zonder gebruik te maken van veel speciaal gereedschao ( frezen o.id) maar gewoon de figuurzaag opdat de  "Tramformatie" leuk blijft.

Omdat de "tramformatie" ook voor de dyslecticus plaatjes meer zeggen dan woorden hierbij een foto verslag van de transformatie.



Het Atlas model


Na de sloop en een proefuitzaging ter opname van het draaistel


De bevestiging van het draaistel


De H0 versie met H0 assen en 7,5 mm wielen












Het gemotoriseerde model met interieur en gewijzigde panto ( 927+985)

Powered by CMSimple | Template: ge-webdesign.de | Login

nach oben