Atlas Tatra T3 Praha



Dit Atlas model is niet een van de fraaisten en iets te breed, maar geeft wel een Praag gevoel.

Gekozen is voor het behoud van de originele metalen bodem met de juiste koningsspilafstand. Het monteren van een C1 aandrijving van Halling is gezien het verschil in deze draaistelafstand niet aan te bevelen.

De bodem kan makkelijk worden gesloopt middels schroef. De achterlichten dienen als nokjes  in de achterwand.

De bodem is geheel uitgezaagd volgens een ingetekend design. De nokken voor de draaistellen worden uit 1 mm styreen gemaakt en op een boormaat van 10 mm ingeslepen ( doe ik uit de hand).

De nokken moeten in een metalen bodem schroefbaar zijn om de draaistellen te kunnen monteren. ik kies altijd voor het monteren van 7 mm brede 1mm dikke strips over de totale breedte van het chassis en later de nokken uit te freezen. Ik controleer de afstand voor de gangbaarheid van het draaistel middels een 10 mm boor.














Het kant en klare proefrit bodemmodel.










Ook de pantograaf van Sommerfeldt is omgebouwd en de diagonale schreef loopt zoals het hoort van rechts onder naar links boven.
Dat was een heel gefrummel maar het gaat wel zonder de panto te beschadigen.

En nu maar eens kijken hoe we een tweede model als ongemotoriseerd koppelwagen kunnen ombouwen.