Ce4/4

 

(17-02-2016)

Dit Atlas model vereist een andere aanpak als de andere modellen door de smalle opbouw en de geringe koningsspilafstand.




Anderen zijn mij voorgegaan maar met oplossingen die SKIPtram niet ambieert


    

De oplossing ( samen met H0w te ontwikkelen) bestaat uit het hergebruiken van de bestaande bodemplaat met Halling en Maschima componenten en een te ontwikkelen freesprogramma voor deze bodems. Het is dan ook noodzakelijk de bestaande bodemplaat op te sturen bij modificatie.

De lay-out voor de te gebruiken onderdelen.



De sloop van de voorzijde middels het verwijderen van de koplamp



Aan de achterzijde dient de remslang iets gelicht te worden.



De bodemplaat.




Op het Atlas model zit een niet werkende vreselijk lelijke plastic beugel.
Op SKIptram modellen zitten altijd mooie panto's dus gaan we hiermee aan de gang.


Eerst maar even de echte:



Als donor pantograaf is een Sommerfeldt 820  het meest geschikt

En dit is het resultaat.



En in de versie 2.0



Volgens kenners het "hertengewij" genoemd ( bron: Dr. Chanda Bellinzona).

Op verzoek van hem hier wat aanwijzingen voor de vervaardiging.



De Sommerfeldt 820 pantograaf met opgesoldeerde dwarsverbindingen verkrijgbaar in rood.


rood is de originele panto en groen is extra aan te solderen.

 
 
 


Wijzigingen in het draaistel voor montage
 







Filmpje van de rijeigenschappen
 
 
Ombouw interieur.


 
 
 
 
 
 
 
 
 
Het model is verder uitgevoerd met een eigen Ni-Ag spiegel en een Tronlampje.




De bouwdelen zijn ook voor derden te bestellen, waarbij er wel een aantal tegelijk moet worden gefreesd in overleg met eventueel meerder personen. De motoren en draaistellen zijn apart( leverbaar).

AANDRIJVING OP BASIS VAN 3D CHASSIS