SKIPtram

U bent hier: Home > (OM)BOUWTIPS SKIPtram > Hödl Modelle > Hödl Antrieb SKIPtram modificatie

Hödl Antrieb SKIPtram modificatie

Omdat zowel de aandrijfset als de kant en klare bodemsets niet van het niveau zijn van wat ik zoek ben ik weer verder gegaan met mijn poging toch nog een fatsoenlijke staande aandrijving te maken.

Heb bij Sven ( Tramfabriek) een motor gekocht met een extra bus je en een "Halling ( Mabuchi)" blokje om de bestaande motor te vervangen.

 

 Het aandrijfblok met een Tramfabriek motor met vliegwiel, onzuivere Hödl wielen en 8 mm Halling wieltjes met antislipbandjes ( en de stroomblaadjes verkeerd om gemonteerd)

Het rode symoboliseert foute zaken, het groen de goede en het blauw wat te doen is.

  Het in orde maken van de onzuivere Hödl wielen is een verloren zaak.

De geleverde trorque schroef is net zo groot als het gat en houdt de interieurplaat niet goed op zijn plaats. Het "de Lijn"( Ferivan) inyterieur is in conflict met het nokje van het aandrijfblok. Hierdoo draaien de Hödl wielen tegen de bodemplaat aan en gaat het geheel onregelmatig lopen. Dit had ik ook pas later in de gaten.

 Hier de situatie met Halling wielen en een correct gemonteerde onderplaat.

De stromafname is veranderd naar de zijkant voor minder weerstand. ( advies Mark van Dijk).

Het resultaat is een zeer soepel lopend geheel en geeft mij moed om meer Mabuchi motoren te vervangen door deze optie.

Het is wel eeen paar uur werk

SKIPtram bouwt Uw tram alleen om met de onderdelen waarvan hij denkt dat U een goede aandrijving krijgt en is dus duurder dan de vervangings bodems van Hödl die 89,90 + verzend kosten

Goedkoper is het Uw gehoorapparaat ( die zijn gratis via de verzekeraar) uit te zetten.

 

Filmpjes:

https://youtu.be/TPwdmtVAJ24

https://youtu.be/Xb6cJWcOMp0

Powered by CMSimple | Template: ge-webdesign.de | Login

nach oben