Een mooie en eventuele functionele bovenleiding is natuurlijk een must voor een goede baan. Omdat het niet makkelijk is om die te maken gevenwe U hier wat aanzetten.
Het staat buiten kijf dat we deze bovenleiding natuurlijk pas aanleggen als de baan onberispelijk funktioneert want als je na de montage van de boveleiding nog moet gaan zitten rommelen aan de baan is dat op zijn minst gezegd niet makkelijk
Er zijn naar mijn idee 3 mogelijkheden ( en mocht U anders van mening zijn lees ik het ook graag)
1.afgespannen bovenleiding met dun 0,2-0,3 mm draad.
2. bovenleiding met Sommerfedlt ( verkoperd staaldraad) 0,4 mm al dan niet in de bochten rond gebogen of recht "afgespannen
3. bovenleiding van elastisch draad zonder enige functie en dus ook de panto en/of lyrabeugels niet aankliggend.
Hoe het niet moet zie je in dit filmpje
https://www.youtube.com/watch?v=6nfBKeUpXhs
Ad 1.
Natuurlijk het mooiste en ook het meest gecompliceerde.
https://www.youtube.com/watch?v=FSK43ZuCBbM&t=707s
Ad2.
https://www.youtube.com/watch?v=BOoC3XluvvQ&t=2s
https://www.youtube.com/watch?v=AVvFVqkDJ-I
Ad3.
https://www.youtube.com/watch?v=kUXOnNSbmzY&t=27s
https://www.youtube.com/watch?v=Rjv4QUOBIYE&t=3s
Bending tools inside and outside rail for R250-350. Tools are 170 mm diameter.
This tool is for bending the flat-bottom side note the grooved blocks for the railhead
Groove is necessary to prevent rail twisting
This tool is for bending the railhead side, twisting is much less of an issue as the groove in the tool locks in the rail head
“Red-light” district and canal, de walletjes
As the canal turns right the water will cover a construction joint. The water section will be removable
Rough layout of T-crossing with tram tacks
The T-crossing wired up and motorised with 3 servos and 3 points operated by rolling stock
Point motors on right will be housed in a “hofje”. Point motor on left will be in the “gekraakt belastings kantoor”
Detail close-up of grooved rail
Motorised point coming from station in “straight”
Motorised point coming from station in “turn-off”
Trams will be turning by the flange from the inside rail
Red-light district now reachable by tram
Tramlines from inner-city and red-light district to and from station
Point motor will be housed in a “GEB” substation
The four tram stops are on the right of the station and will be covered
by a canopy 1970-1980’s style.
This section can be hinged once station buildings have been removed
Reason is maintenance access for point motors etc. in the railway station.
Note track wiring is connected through the hinges.
Joint in hinged panel. Rails grooved for about 6 cm, to become a zebra crossing.
Powered by CMSimple | Template: ge-webdesign.de | Login