Alhoewel dit niet tot mijn interessegebied hoort toch hier wat links en vorderingen. ( je zult wel moeten Sassen).
http://amw.huebsch.at/Produkte/DSR.htm
voor algemene informatie ( duits)
http://amw.huebsch.at/Produkte/DSR_WhitePaper.pdf
voor uitleg ( Duits)
voor decoders
Alhoewel het lijkt dat het digitaliseren een oplossing is voor alles en ook slecht rijdende trams hiermee tot een zijdezachte tram over de baan beweegt, beweer ik dat dit niet het geval is en is een voorwaarde voor het goed rijden dat eerst de tram mechanisch en analoog goed loopt.
Meerdere keren ( < 08-2016) heb ik hier trams ter reparatie gehad die beroerd liepen en stotterden om onverklaarbare reden. Na het uitgebreid schoonmaken van stroom blaadjes en alle andere verbindingen bleek dit niet de oorzaak te zijn, maar liep de tram analoog goed. Na wat ervaring ligt de oorzaak vaak in een niet goed afgestelde decoder van welk merk dan ook omdat deze na aankoop volgens instructie was aangesloten en alleen het tram nummer werd geprogrameerd.
Na wat onderzoek denk ik dat hier de belangrijkste en zinnige informatie staat op de site van Kelderspoor. omdat ik zelf zoals gezegd niet zo bedreven ben in dit stuk van het tramwezen gaat de verantwoordelijkheid van de tekst dan ook voor rekening van Kelderspoor ( Willem Jansen)
Over het afstellen van de decoders.
Over het inregelen in Koploper
Bovenstaande geldt voor bepaalde LoPi 3 decoders en niet voor b.v. Kuehn decoders.Aanvulling van Willem Jansen.
Powered by CMSimple | Template: ge-webdesign.de | Login