SKIP-lock is een door SKIPtram ontwikkeld systeem om bestaande koppelingen magnetisch om te bouwen naar een makkelijk hanteerbaar koppelsysteem. Het systeem bevindt zich nu in ontwikkelfase en is tot nu toe goed bevallen. Er zijn inmiddels door de firma Halling enkele duizenden koppelingen verkocht.
De bestaande plastic koppelingen van de Wiener Souvenier modelle, KATO, Philotrain, Hermannn en Partner en Fairfield zijn dan om te bouwen tot een universeel systeem. SKIPtram kan het ombouwen van bestaande koppelingen verzorgen
De Firma Leopold Halling heeft inmiddels deze koppelingen onder nummer 2001 015-B (Scharfenberg) en 2001 015-A (Beker) te koop voor 7,00 per paar.
Het is dan ook mogelijk bij het eindpunt om de bijwagen(s) heen te lopen en deze aan de andere zijde automatisch aan te koppelen. Het loskoppelen geschied door de twee wagens iets uit elekaar te trekken en het aankoppelen geschied automatisch.
Bekerkoppelingen van de Wiener Souvenir Modelle aan RET wagens in ongekopplede toestand
Idem in gekoppelde toestand
Scharfenberg koppelingen van Herrmann und Partner omgebouwd naar SKIP-lock
Boven in ongekoppelde en onder in gekoppelde toestand.
"Halling" Scharfenberg koppelingen, werkend gemaakt met het SKIPlock systeem voor PCC wagens van de HTM
Boven: 2 gekoppelde 1100 PCC
Onder: idem ontkoppeld.
Powered by CMSimple | Template: ge-webdesign.de | Login