E6 ( ex Wenen)

( 2012)

De Resin bouwsets met aandrijving zijn voor de creatieve modelbouwer te koop op bestelling alles in een kleine oplage. 

 

De wagens in licentie van Düwag zijn gebouwd in 1979 en in 1980 op de rails gekomen op de voormalige pre U6 bahn met het lijnnummer 64.

foto Jan van Huijksloot

De motorwagens met de nummers E6 4901-4948 en de C6 bijwagens 1901-1946 alle gebouwd in de Lohner werke van Bombadier Rotax. Kennelijk na 28 jaar nog goed genoeg om het Utrechtse uit de ingedutte politieke malaise te helpen. Na de proefritten in Amsterdam zullen de trams naar Utrecht gaan en waarschijnlijk in de orginele weense kleuren gaan rijden.

Update 20-02-2012

Er zijn verregaande onderhandelingen gaande te naanzien van de vervaardiging van dit model bij de firma Halling in afwachting van andere bestellingen van o.a. de Wiener Linnien.

Op de website van de firma Kuijpers ( www.kuijpers-hobbyhuis.nl ) worden deze modellen reeds aangekondigd.

Update 31-10-2012

Gloort er dan toch nog hoop aan het eind van de horizon. De firma Halling heeft toch zijn plannen doorgezet en gaat getige deze foto's van de Kleinserie Ausstellung in Wenen diverse gt6 maken. We hebben nog hoop om in de toekomst aan te sluiten voor de Utrechtse versie.(foto's Manfred. a.).

 

 

 

 

Drie delig stel uit Resin BP ( Gummersbach) 2023/ 2014 by SKIPtram voor DiTr.

 

Na veel omzwervingen is het door SKIPtram geleverde BP van een 3 delig stel weer terug hier om te bouwen.Het aandrijfconcepte is gewijzigd ook omdat het stel digitaal gaat lopen. De aandrijving zit in het midden in de bijwagen nota bene.

De kappen zijn voorlopig pas gemaakt op de Halling E1 onderstellem. middels 6 nokken per wagendeel.. De wagens zijn verbonden middels Schaku's van Hermann und Partner en op de koppen zitten uitgevreide messing sier koppelingen. Het gheel nu nog analoog voldoet aan de verwachtingen van de bouwer

 

 

Deuren.

Omdat de deuren omgebouwd zijn voor de hogere perrons kwam ik toch nog wat niet kloppemde foto's tegen, maar na lang beraad denk ik dat de oorspronkelijke deuren vanuit Wenen op een anedre hoogte liggen

 

Op de volgende foto's zie je de deuren en treden zoals veranderd maar hebben de wagens nog de originele onderbeplating waardoor in eerste instantie lijkt alsof de trden hoger zitten dan op de foto's hierna.

 

Later zijn de rubber slabben en een deel van d eonderbeplating verwijderd??? maar krijg je dit resultaat.

 

Toen bleef de vraag over of de treeplanken wel aan beide zijden zouden zitten, maar gezien het koppen aan de beide eindstations zou dat moetn hetgeen de volgende foto bevestigt.

 

Ook mooi als dakfoto waaruit blijkt dat er maar een weerstadskast zit op een MW stel.

Dit zou het dan worden zonder interieur waarover ik overleg zal plegen

 

 

 

Het bestellen van de gefreesde raampjes bij een collega ( ChRo)

Ingekleurde raampjes in situ