MW 1-13 en 14-21


© Foto Danny Soetens

Het model wordt eenmalig in een kleine serie Kant en Klaar ( zie SKIPbouw) gebouwd op intekening  in H0 of H0m.

In overleg kunt U ook een bouwset ( 2 prints naar keuze bestellen eventueel aangevuld met motor , lyrabeugel en transfers ).

Direct bestellen via Shapeways of I-materialize is nog niet mogelijk vanwege de kwaliteits controle door SKIPtram.



Bovenstaand het H0 model van I-materialize.
Verdere foto's van kant en klare modellen onderaan.




Ruwbouw op H0m chassis (3D Shapeways)


27-02-2013

Er wordt van dit model een 3D print gemaakt en het ligt in de bedoeling een aantal van deze wagens te gaan maken.

De wagens worden gemotoriseerd als Bouwset of kant en klaar geleverd in H0m en H0.

U kunt reeds reserveringen opgeven.

08-04-2013: het projekt is geslaagd en U kunt via SKIPtram prints bestellen.

18-04-2013: Nou zou eenvoudig is het nu ook weer niet. Bij shapeways worden constant de files ook van collega's afgekeurd, maar ze doen er alles aan om het probleem op te lossen. Het is wel een heen en weer ge-mail en inmiddels heb ik een behoorlijk crediet opgebouwd door alle afgewezen bestellingen.

Ondanks eerder ontvangen prints van het prototype weigert Shapeways de file nu af te drukken. Om de haverklap komt er na een bestelling een foto terug met de mededeling dat er weer hieer en dan weer daar een spijltje te dun is volgens hun normen. I-materialise is wat dat betreft veel makkelijker en voort gewoon uit wat je bestelt.

Het geduld van Skiptram en de tekenaar wordt danig op de proef gesteld. 3D betekent niet 3 dagen.

Kijk ook: http://www.shapeways.com/model/1018429/geta-14-21-allan-tram-carbody-in-h0-04-13.html?li=productBox-search

http://i.materialise.com/designer/skiptram

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Van deze wagens 1-13 oorspronkelijk geleverd dor Carl Weyer & Co uit Dusseldorf is nog geen model gebouwd.

De wagens 14-21 komen van Allan en haden dezelfde structuur behalve een klein verschil in de ramen.

Dezelfde wagens hebben ook gereden in Rheydt en Bochum.

 

20-03-2013 Proefprint.



Update 28-03-2013



Van de verschillende prototypen in FUD , prime grey en PA white is het beste resultaat te bereieken met FUD.
Binnenkort worden de gewijzigde Wagenbakken besteld. u kunt zelf zien hoe gedetaillerd het model wordt.



De NVBS tekeningen spreiden opmerkelijke fouten ten toon die niet overeenkomen mer de inzet van de deuren op de foto's van het orgineel. De bestanden worden overeenkomstig de foto's veranderd.


Op een grotere versie zijn hier in kleur de desbetreffende wagenbak diepten aangegeven




Het H0m onderstel gereed voor opname van de Halling Variomotor.
Het onderstel is voorzien van het klaptreden mechanisme wat voor de GETA zo kenmerkend was.



Kap gemonteerd op het H0-m onderstel voorzien van Halling Variomotor.




Twee details van de lijnnummerplaat verlichting






De nog niet verjongde dakrand die later gewijzigd is.



Het Lyrabeugel platform wat voor de GETA zo kenmerkend was.
Aangepast aan de Sedlacek Lyrabeugel.



(-01-05-2013) Het eertse chassis van Shapeways in FUD retour ( Handrem extra in messing draad gemonteerd rest komt zo uit de computer).




Op verzoek door I-materialise niet schoon gemaakt opdat de waardevolle details niet verloeren gaan.