Deze door Carl Weyer in 1913 geleverde wagens werden ingezet op lijn 2 vooral in de zomer.
De wagens zijn altijd zonder deuren in dienst geweest.
De luchtslang had later geen dienst meer en de kettingen waren als beveiliging gemonteerd.
De luchtremvooriening werd in 1936 van alle motorwagens afgemonteerd.De koesrbordenhouders op de balkons werden nimmer gebruikt. In 1954 zijn alle wagens gesloopt ( Mulder,de Jong en Bouwman)
De modellen worden op bouwpakket basis Resin door SKIPtram geleverd in 2011 . Als het eerste model gebouwd is vind U hier de foto.
Daar deze wagens uit 1911 stammen is dat dus en eeuwfeest en daarom brengt SKIPtram dit jaar dit model als Bouwset uit.
In dec 2013 is begonnen met het vervaardigen van een aantal KK modellen voor het SKIPtramse Nijmegen net.
eerste gieting onbewerkt.
Onderstaand vast maar twee foto's van de Carl Weyer bijwagens in de opbouwfase.
Indertijd is een prototype vervaardigd en deze set komt dus uit mijn eigen ( SKIPtram) bouwsets.
De
kap en het onderstel zijn bewerkt en gespoten. Het tonnendak/ interieur
staat nog in de primer en de transfers voor de zo kenmerkende motieven
op de wagen nog in de print. Opvallend was dat de Nijmeegsche wagens
een andere kleuropbouw hadden als de Haagsche wagens ( met dank aan de
opmerkzame ogen van Rob Boeser). Het dak is bij de GTN creme en alleen
het tonnendak grijs in tegenstelling tot de HTM waarbij de verticale
delen ( dus ook in het tonnendak) creme waren en het hele dak grijs.