GTN BW 101-106


Deze door Carl Weyer in 1913 geleverde wagens werden ingezet op lijn 2 vooral in de zomer.

De wagens zijn altijd zonder deuren in dienst geweest.

De luchtslang had later geen dienst meer en de kettingen waren als beveiliging gemonteerd.

De luchtremvooriening werd in 1936 van alle motorwagens afgemonteerd.De koesrbordenhouders op de balkons werden nimmer gebruikt. In 1954 zijn alle wagens gesloopt ( Mulder,de Jong en Bouwman)

De modellen worden op bouwpakket basis Resin  door SKIPtram geleverd in 2011 . Als het eerste model gebouwd is vind U hier de foto.

Daar deze wagens uit 1911 stammen is dat dus en eeuwfeest en daarom brengt SKIPtram dit jaar dit model als Bouwset uit.

In dec 2013 is begonnen met het vervaardigen van een aantal KK modellen voor het SKIPtramse Nijmegen net.

 

Uitvoering:
2-assige bijwagen met 4 zijramen
lengte: 10,42 mtr
radstand: 3,24 mtr
gewicht: 6.800 kg
24 zitplaatsen en 30 staanplaatsen

balkons met klaphekjes
remmen: lucht (onberemd bij motorwagens met railremmen) * info Rob Boeser

 eerste gieting onbewerkt.


Onderstaand vast maar twee foto's van de Carl Weyer bijwagens in de opbouwfase.
Indertijd is een prototype vervaardigd en deze set komt dus uit mijn eigen ( SKIPtram) bouwsets.
De kap en het onderstel zijn bewerkt en gespoten. Het tonnendak/ interieur staat  nog in de primer en de transfers voor de zo kenmerkende motieven op de wagen nog in de print. Opvallend was dat de Nijmeegsche wagens een andere kleuropbouw hadden als de Haagsche wagens ( met dank aan de opmerkzame ogen van Rob Boeser). Het dak is bij de GTN creme en alleen het tonnendak grijs in tegenstelling tot de HTM waarbij de verticale delen ( dus ook in het tonnendak) creme waren en het hele dak grijs.








Nog zonder de kettingen