Bouwpakket in Resin van de 7G gekocht.
Het gedetailleerde verloop van de bouw zal hier worden beschreven.
In een nette plastic verpakking zit het complete model van de 7G. De bodemplaten zijn nogal dik gegoten en werden omstandig op dikte geslepen op een vlakke glasplaat met Wp schuurpapier. In de plaat zit wel een extra gietstuk om het voorste draaistel ook in Halling uitvoering te kunnen monteren. Een slimme oplossing. De kappen zien er redelijk verzorgd uit en een aantal luchtbellen zijn al uitgevuld. De randen waarop het onderstel moet worden geklikt zijn slordig uitgevoerd en behoeven extra hoekprofielen om een rechte tram te verkrijgen.
Om de bakken op de bodemplaten te krijgen heeft nogal wat voeten in aarde. De kappen zijn middels ingelijmde nokken op de omstandig vlak geslepen bodemplaten gesteld. De bodemplaat voor is aangepast aan de Halling opbouw en het geheel is voorzien van draaistellen met stroomafname en een aangedreven draaistel voor te samen met de Mabuchi motor en cardan. Uiteraard alles verzwaard en dan de proefrit die voorwaar geen teleurstelling gaf. Het aangedreven draaistel nog van 4 wielen met rubber bandjes voorzien om het slippen te voorkomen.
(mei -2009) Omdat e.e.a. toch niet naar tevredenheid is zal overwogen worden om een geheel CAD/CAM gefraisd messing onderstel te laten vervaardigen met 2 motoren. Dit geeft dan het extra gewicht laag bij de draaistellen.
(1-12-2009) How heeft in opdracht van SKIPtram de messing freesdelen voor de aandrijving gemaakt. De aandrijving is uitgevoerd met messing bodemplaten 2 motoren en stroomafname op alle wielen. De motoren zijn aan de onderkant afgeschermd met messing kapjes tegen stofopname.
De aandrijvingen zijn ook los als bouwset verkrijgbaar en op bestelling kant en klaar te leveren ( inmiddels uitverkocht).
zie ook SKIPtraction
In eerste instantie maar eens de kappen in de primer gespoten om te kijken wat de afwerking is. Dan blijkt dat het geheel verre van de professionele standaard is en zeer uitgebreid nabewerkt dient te worden. Jammer want het model op zich voldoet wel aan de eisen wat vormgeving betreft.
Inmiddels is in eigen beheer een interieur vervaardigd want dit ontbrak geheel.
Onderstaand het totaal overzicht
12-12-2011 Het handmonster is klaar.
© SKIPtram