SKIPtram

U bent hier: Home > MODEL in H0 (1:87) > GVBA materieel > Tweelingtram 161-162

Tweelingtram 161-162

November 2018

Om maar met de deur in huis te vallen werd ik gek van alle tekeningen van Rene Krekelaar op FB en al zijn uiterst knappe pogingen om dit model te tekenen. Ik kan het niet en begin er ook niet aan........maar hij wel.

Om een s te kijkenm hoe zijn modellen zijn heb ik een zeer uitgebreid mail contact met Rene gehad en na veel heen en weer ( kijk ik ben autistisch maar hij is chaotisch) heb ik na het overmaken van de centjes in 2 delen een BP binnen gekregen. Ik zal U alle details sparen maar het wordt op een heel ingewikkelde manier gemaakt bij SW  ( waardoor het relatief duur is). Maar Rene staat ook een beetje open voor kritiek en er zjn al aanpassingen gemaakt.

Probleem is de korte as afstand bij de Unions en er is geen fabrieks aandrijving te koop met deze radstand, In het verleden heeft Fairfield dus aardig lopen smaokkelen. De aandrijving is van een zelfbouw van rene zelf.

 

tekening Leiderlitz.

 

Dit is het beoogde model en ik heb in vele boeken alle foto's opgezocht.

Begonnen wordt naar goed gebruik met de aandrijving waarbij Rene met verschillende tekeningen en uitleg bij moest springen.

 

 

 

 

 

Je krijgt uiteindelijk een lopend geheel met wat 50-ger jaren BUB terintkes geluid, maar na wat afstellen werkt het. Ik heb ervoor gekozen beide aandrijvingen toch door te verbinden.

 

De kappen het dak wordt apart geprint om deze apart te kunnen spuiten maar ik heb ervoor gekozen deze vooraf te monteren om meer stevigheid te krijgen

 

 

 

11-11-2018

Het zogenaamd hoge kwaliteits spul van Shapeways  ( proffessional plastic) is in werkelijkheid een erg broos voor modelbouw te ruw soort kunsstof.

De losse deurtjes die volgens Rene nu makkelijker te spuiten zijn is een extra crime om alles een beetje strak te krijgen. De lak absorbeerd in het materiaal en je houdt een soort gaas effect over.

Van alle 3D bouwpakketten is dit helaas  de minst handige ( en duurste) met een kwaliteit die niet ceht meer van deze tijd is. Voor de tekenaar misschien niet, maar een komplete kap met deuren ware veel makkelijker geweest. Bovendien heb je dan minder te maken met het kromtrekken van het balkongedeelte.

 

 

Powered by CMSimple | Template: ge-webdesign.de | Login

nach oben