PCC series 1000

 

PCC 1001 en 1002 uit messing etsplaat van Harry Kaffa  25-5-2023

Een moeizame bevalling met redelijk resultaat zie ook Trambay 

08-12-2021 op basis van Atlas

Een 199 oorsprong uitvoering voor UuWa uit Atlas modellen op Herrmann en Partner aandrijvingen.

28-08-2020

KOPPELSTEL 1001-1002

Deze enige in OV geel verbouwde duisenden hebben een heel aantal aparte eiegenschappen.  Reden om een wel heel bijzonder stel te gaan bouwen.

Gegevens.

Ja de 1001 en 1002 hebben gekoppeld gereden

Ze zijn in 1975 als een smalle 1300 verbouwd.

Het zijn de enige 1000 serie trams die OV geel hadden

Hebben dienst gedaan tot de jaren 90

Ze zijn uitgeleend geweest aan Amsterdam

1001 wagenummer in Helvetia boven de koplamp en Histor reclame

1002 had de dakreclame Wittebrug nummer als bij de 1001

In Amsterdam hadden ze een dubbele eenpoot pantograaf

Terug in Den Haag kregen ze geen dakreclames meer 1990

En hadden ze het nieuwe HTM embleem en het nummer weer onder de koplamp

Dus ik moet even uitzoeken met welke HTM enblemen en nummertype ze voor de uitleen reden

Nog op te zoeken de knoppen voor de deuren. Inmiddels gedaan en horen erop en komen er dus op.

Foto's van de bouw>

 

 

 

ATLAS MODEL

PCC 1014 in eerste uitvoering op basis van een verkort Atlas model,

 

Door SKIPtram gemaakt uit een verkorte Atlas Belgische PCC 

 

Resin PCC kap van Holger Beine

De 1004.

Dit model is gebouwd door SKIPtram uit een resin kap van Holger met Halling C1 aandrijving.

De 1024

In nov. 2018 gebouwd uit zo'n zelfde kap met SKIPtrack aandrijving.

 

H0W ( messing) verbouw.

De messing PCC van H0W is voor die tijd een mooi model en heeft een aandrijving met een Bachmann truckmotor. het model heeft hierdoor maar matige rijeigenschappen. het model is naderhand voorzien van dakreclameborden en zijreclames. Ook zijn de borden boven de deuren en de achterreclame alhier nagemaakt.


De matige aandrijving is een beetje opgewardeerd middels een decoder waardoor de rijeigenschappen erg verbeteren.

BACHMANN ombouw by SKIPtram

(17-10-2009) Of te wel binnenkort "van Bachmann tot SKIPtram" een verslag over een ombouw van een Amerikaanse PCC van Bachman tot een Haagsch exemplaar compleet met een gemodificeerde aandrijving. Een low budget crisis model met toch nog aanzienlijke kwaliteiten voor de wat krapper bij kas rijdende Modeltram enthusiast.

 30-12-2009

De kap van de Bachmann is in vieren gezaagd en versmald en ingekort. De aandrijving is aangepast ( zie ook de site van Jan Ruppert ) Het geheel geplamuurd en gespoten en met wat transfers afgewerkt. Toch heb je dan voor 60-70 Euro een realistische tram wel niet helemaal top maar voor een beginnende modelbouwer iets waar je niks aan kunt verprutsen.