GETA 22

BOUWBESCHRIJVING SKIPtram bouwset GETA 22
update 01-06-2011
-
Wees voorzichtig met het afwerken van het dakdeel. De spuitgang zit aan het overstekende randje en bij het ruw afwerken breekt deze rand.
-
Wees zeer voorzichtig met de gietdelen van de kopramen, zaag ze vvorzichtig ruim los en schuur ze bij anders breken de bovenste hoeken onherroepelijk af
-
Allereerst lijmt U de kopramen in de kast. Op een schuursteen maakt u daarna de dakkant vlak en schuurt de kopse kanten iets rond opdat het dak feilloos past. Het dak kunt U apart met loopplanken en liijnnummer kasten opbouwen. ook de panto kunt na montage van binnenuit er op schroeven.
-
De loopplanken knipt U het beste van de gietkanalen af opdat deze niet afbreken.
-
Het interieur is compleet en u dient dit voor de PMT motor aan te passen voor de Halling motor niet. De bodemplaat is geconstrueerd voor een PMT motor. Voor H0 bedrijf dient U de binnenkant van de schortplaten iets terug te slijpen.
-
Voor de
Halling Vario motor moet U een langere dekplaat onder de motor construeren. Dit is beschreven op de website van
Jan Ruppert.
-
Voor de Halling KSW motor moet U de bodemplaat uitvijlen en de schortplaten terug vijlen.
-
Het blijkt dat dit het eenvoudigste bouwpakket is wat ik ooit geconstrueerd heb dus een aanrader voor beginnende modelbouwers.
-
Om de bodemplaat mooi laag te krijgen kunt iets afhalen van de nokken onder de bodemplaat waardopor de PMT motor wat dieper komt te liggen. Dit gaat onproblematisch voor H0m bedrijf , maar voor H0 bedrijf moet u nog delen uit de bodemplaat halen omdat anders de wielen onder tegen de bodem aankomen.