Coen Burki

18-04-2017

Onlangs eens een keer bij Coen langs geweest om zijn baan te bewonderen. In het verleden had ik hem al eens geholpen met zijn Nijmeegse modellen, maar ik wilde ook wel eens zien hoe het een en ander loopt te meer omdat hij vrijwel altijd voor SB aandrijvingen kiest. Een uitstapje naar een Nederlands adres voor e aandrijvingen  is slecht bevallen en toen deze na een aantal jaren niet gebruikt waren wilde ze ook niet tot leven komen mede door de technisch absoluut foute constructie. Bij gebrek aan garantie wordt er nu naar een oplossing bij SB gezocht.

De baan loopt op Koploper en diverse trams lopen in verschillende richtingen over wat baanstukken die veel verwantschap hebben met de Nijmeegse situatie. Het geheel loopt storingsvrij en de trams lopen op schaal snelheid. De scenery is nog verre van klaar maar de trams lopen perfect. Het baan ontwerp heeft geen mogelijkheid om "om te lopen" om de bijwagen en er rijden dus uitsluitend motorwagens ( jammer) .



De trambaan op de monitor in Koploper.



Een van de Linke Hoffmann wagens met GTN panto uit de serie van 10 die Coen samen met Anton en Robert ( clubgenoten) heeft gebouwd uit messing etsplaten van Cw. ( nu verkrijgbaar bij SKIPtram)



De GTN 40 van Skiptram  op het viaduct van "Berg en Dal "



Een model uit SKIPtram bouwset van de befaamde drie ramertjes van de GTN



Een vier ramer in de vooroorlogse uitvoering van de GTN met twee Lyra beugels voor het bergtraject.