HO(me) > MODEL in H0 (1:87) > R-net > Siemens Avenio
SKIPtram
 

Siemens Avenio


SKIPtram heeft in overleg met de firma Halling besloten dit model uit te brengen zonder tussenkomst van de nederlandse handelaren ( gezien hun geringe belangstelling en bereidheid in het voortraject zich te participeren). Het voordeel is dat de prijs daardoor ook op een aanvaardbaar niveau komt en in de buurt ligt van de andere Halling produkten en dezelfde is als bij de Münchense Avenio.

Update 28-04-2017
SKIPtram heeft de laatste serie nog op voorraad en kan deze leveren
( bij Halling uitverkocht).

Modellen 5003 zijn nog leverbaar:

MD = gemotoriseerd met front en sluit licht wisselend en digitale stekker. € 269,00 R-net 5003.

Er zijn een beperkt aantal gemotoriseerde 5001 en 5004 beschikbaar voor hen die een tweede model willen bestellen en reeds een 5003 hebben afgenomen.

Verzenden incl. harde doos in overleg al dan niet met Track en Trace of DHL / Kiala

Update 13-11-2015

SKIPtram transferset voor de TEST tram.









Filmpje van Mark van Dijk en WeKra

en hoe de boel in het echt over de baan zwalkt zie met name seconde 0.18-0.19 van het filmpje in de middelste geleding.



Het model en zijn voorbeeld   foto ® Rico Möllers



Het model op het origineel    foto® Rico Möllers


foto © Danny Soetens.



foto © Danny Soetens


(06-08-2014)

De voorseriemodellen 5003 ( gemot.) en 5001 ( ongemot) zijn in Huissen aangekomen.

Uitlevering eerste 20 modellen vanaf 10 augustus na instructies per mail aan de hen ( eerste in de rij)  die gereserveerd hebben en een instructie mail gehad hebben. De rest van de geinteresseerden is ook gemaild voor de tweede tranche vanaf 18 augustus

De modellen zijn alle voorzien van richtingfilms "150 jaar tram" en lijn "11 Scheveningen Haven- strand" . de zelfklevende opschriften zijn volgens aanwijzing van Mark van Dijk uitgevoerd en de front lijnbestemming is aan te brengen in normaalschrift op de bijgeleverde lijnfilnok of in spiegelschrift tegen de lijnfilkast.

Reacties van hen die een Avenio hebben ontvangen

Zie handleiding










De Rietze bus is bij Modelbus.nl verkrijgbaar.



foto © Mark van Dijk



foto © Mark van Dijk



foto © Mark van Dijk


(31-07-2014)

De foto's van het kant en klare model zijn binnen.














(28-07-2014)

Het model met R-net bedrukking nog zonder de deur stickers.

(22-07-2014)

Uitlevering vanaf 1 augustus

(18-07-2014)



model halfweg de bedrukking.

(10-07-2014)

Defintieve uitwerking is bij Halling goedgekeurd en de produktie in volle gang.

(08-07-2014)

Gezien de oplopende belangstelling worden de reserveringen bij uitlevering van het model in volgorde van inschrijving behandeld. De reserveringen zijn slechts voor korte tijd. Daarna is de uitlevering op volgorde van betaling.

U krijgt begin augustus bericht hoe en wat.

Bij overboeking wordt getracht het aantal uit te breiden of mensen op de wachtlijst voor een eventuele nabestelling van een vervolgmodel te zetten.

Het model wordt hoogst waarschijnlijk uitgevoerd als 5003 met als extra lijn bestemming "150 jaar Tram". De ongemotoriseerde modellen worden waarschijnlijk als 5001 geleverd.

(06-07-2014)

filmpje aankomst 5003:

http://youtu.be/P1JRNlB2zuc

https://www.youtube.com/watch?v=qWW54FrvkAk


De produktie is bij Halling is in volle gang en maandag 7-7-2014 wordt het ontwerp van de defintieve bestickering naar voorbeeld van de 5003 uitgewerkt.

De intekening loopt voorspoedig en voorlopig zijn er nog modellen beschikbaar.De modellen zijn verkrijgbaar exclusief bij SKIPtram na voorbestelling.

Bestelformulier

Getracht zal worden de trams uit te leveren rond half augustus ( per post) of op de beurs van 30 augustus in Houten.

(26-03-2014)

Eerste Avenio verlaat het fabrieksterrein in Wenen.

https://pr4.yesspress.com/DisplayEmail/?id=L0NaTWWvl0HWgAWKcdr9Sw

(26-03-2014)

En daar is hij dan. Een top model met mooie rijeigenschappen, digitaal voorbereid, dakbedrukking en wisselende frontlichten een uitskend werkende Kinematic koppeling en gekleurd interieur.

Alle moeite is dus niet voor niks geweest. Nu wachten op het proefmodel van Den Haag.


(18-02-2014)

De provincie Noord Holland is zo vriendelijk geweest SKIPtram toestemming te verlenen to het gebruik van Het R-net Logo ten behoeve van de modeltrams in schaal 1:87 en daarvoor de digitale bestanden te leveren. Het ligt in de bedoeling dan ook een eksklusieve nederlandse doos te laten maken voor deze tram.

(27-01-2014)

De proto aandrijving van het model.

(09-12-2013). Voorbestellingen voor modellen van Den Haag en München is mogelijk via skiptram.

Leverbaar worden de volgende opties:

1002xxx-S 4 delige tram standmodel met in bedrukte R-net doos

1002xxx-MD 4 delige tram gemotoriseerd met front en sluitsein en digtale NEM stekker in bedrukte R-net doos.


de ML versie ( gemot. met licht zonder stekker) is niet leverbaar.

Voor deze modellen is een adequate verzending middels stevige doos beschikbaar.

Voorlopig kunt U reserveren op ons


bovenstaand het Munchense voorbeeld.

(05-11-2013)  SKIPtram heeft in overleg met de firma Halling besloten dit model uit te brengen zonder tussenkomst van de nederlandse handelaren ( gezien hun geringe belangstelling).

Het model is rechtsreeks voor te bestellen via SKIPtram. De levering ligt in Nederland en Belgie is ekslusief bij SKIPtram.

Er wordt naar een mogelijkheid gezocht voor levering via de post of afhalen op beurzen.

U kunt het model dan ook niet bij de modelbouwwinkels verkrijgen.

(28-09-2013) Na vele ritten in Budapest met de Combino plus van Siemens die volgens mij ten grondslag ligt aan de Avenio is mijn aanvankelijke scepsis  t.o.v. de midden onder de bak gemonteerde beperkte draaistellen geheel weggenomen. Het spul rijdt in Budapest fantastisch. Er moet echter gezegd worden dat deze trams op de buitenring rijden en weinig scherpe bochten hebben.

(27-09-2013)

De protypen aandrijving waarbij twee draaistellen vast gemonteerd zijn en twee draaistellen kunnen draaien geven het beste resultaat ook in S bochten. Bij een bezoek aan de fabriek van Halling heb ik de rijvaardigheid mogen beoordelen. De kappen zijn al klaar en wachten op de bedrukking nadat er een defintief ontwerp vaststaat. De modelen worden op SKIPtram's verzoek van een zeer ingenieuze verlichting middels LED's en geleiders voorzien.

(19-08-2013)

De ontwikkeling van de Avenio is weer in volle gang en de problemen met Siemens zijn opgelost. In september kan SKIPtram in Wenen het prototype bekijken.

(05-12-2012) In overleg met de firma Halling is besloten tot het vervaardigen van het Avenio model. Hiervoor worden tekeningen en cliche's gemaakt. Het model wordt gemotoriseerd geleverd en met verlichting front en sluit en een digitale stekker.

Met München zijn onderhandelingen gaande voor 200 stuks in de blauwe uitvoering en SKIPtram heeft een exclusieve optie genomen op 350 stuks van het R-net . Op basis daarvan wordt de offerte verwacht.

Minimum bestek is de normale Halling opdruk kwalieit en front/sluitlicht evt digitale stekker.

Probleem blijft de verschillende uitvoering van de Haagsche kop die korter is als de Münchense en de driedelige uitvoering van Doha die de middelste vouwbalg mist. Skiptram is samen met Halling al uitgebreid aan het puzzelen hoe we dit oplossen.

De aandrijving is al in de praktijk getest op proefmodellen. Wordt vervolgd.

(10-10-2012) Nu ook München de Siemens Avenio heeft besteld zou het er zonnig uit moeten zien voor het HTM Avenio model. Er zouden dan waasrchijnlijk drie partijen zijn  die mee kunnen betalen aan de "werkzeugkosten" en dat geeft  een acceptable kostebegorting voor het haagse model.

 

Als het juridisch getouwtrek door de verschillende inschrijvers is beeindigd en de Siemens Avenio daadwerkelijk naar Den Haag komt zal er ook een model in H0 komen. Skiptram is in onderhandeling samen met Siemens bij Leopold Halling om een H0 model te laten vervaardigen. Naar sponsering voor de 400 te verwachten modellen wordt gezocht. Onderhandelingen zijn reeds opgestart.

Eerst dit ontwerp

 

Toen dit


Of toch weer dit??

U begrijpt dat we nog even wachten voor het make van het clichée

 

Of ook maar de Quatar uitvoering??

 



 

powered by cmsimple.dk - template by 2bdesign.de