SKIPtram bouwt zeer verfijnde aandrijvingen in H0-16,5 mm/ H0m-12mm en H0e-8mm op geheel op maat gemaakte messing of kunststof bodemplaten, voorzien van een of meerdere motoren met vliegwiel en vertragingskasten en draaistellen met een radstand varierend van 19 -26 mm. Alle assen zijn dan aangedreven en voorzien van stroom afname waardoor een zeer rustige en constante langzame loop gegarandeerd is.
Deze aandrijvingen werden door H0w op bestelling gemaakt en in bouwpakket verkocht. Voorlopig zijn de aandrijvingen voor PCC en de GETA 76 ( met originele 19 mm draaistellen en nieuwe schortplaten) te leveren. Op verzoek kunnen de aandrijvingen ook door SKIPtram gemonteerd worden in de bestaande bak met overzetting van de interieurs scheen platen etc. Info's via SKIPtram
Aangezien Harry Kaffa is overleden zijn niet alle aandrijvingen meer leverbaar.
Voor een uitgebreid bouw verslag zie de ombouw pagina van de Geemeentetram Waelstede
SKIPtram bouwt ook alle mogelijke 2/4-of meer assige aandrijvingen ( 19, 21 en 24 mm ) op kunststof bodemplaten. Zoals aandrijvingen voor PCC wagens en diverse Düwag modellen. Meestal voorzien van vertragingsunits voor een langzame loop.
Boven: prototype van de PCC aandrijving met interieur.
Onder: SKIPtraction 4 -assige aandrijving met vertraging voor de PCC 1000 en 1100 en op verzoek met natuurgetrouwe schortplaten ( niet afgebeeld).
Ook toepasbaar in de Alfred Riess 1100 PCC.
Messing bodem met cardan aandrijving voor Riess / SKIPtram PCC's
Ook inde MB modellen zoals de T5C5 van Budapest en T6A2 voldoen de SKIPtraction aandrijvingen erg goed lopend.
Inmiddels is de messing aandrijving voor de 7G klaar. De bouw delen bestaan uit messing freeswerk en speciaal bij Halling vervaardigde aandrijf delen. De aandrijving is zeer stil dank zij de messing bodem met stofvrij opgehangen motoren en heeft een ruime stroom afname en dubbele motoren waardoor een natuurgetrouw rijdende tram ontstaat.
De aandrijf bouwset is zowel ongemonteerd en gemonteerd exclusief te koop bij SKIPtram.(12-02-2013 uitverkocht)
Op dezelfde basis als de 5G wordt een 8G aandrijving ontwikkeld met dezelfde rijeigenschappen. Hier is echter gekozen voor een combinatie van verschillende Halling onderdelen die gemodificeerd worden.
Update 12-02-2013 prototype klaar en eventueel te bestellen bij SKI ptram
Voor de Holger Diedrich modellen zijn aandrijvingen beschikbaar op basis van Halling onderdelen.
Een SKIPtram messing bodemplaat met middenmotor aandrijving en 19 mm draaistellen is te op bestelling leveren voor het Resin model van Holger Diedrich.
Een speciaal gemaakte Halling aandrijving voor de 1 G van Holger Diedrich van SKIPtram
Ook voor de GTL 8 van HDB is een aandrijving op basis van Hallingonderdelen binnenkort beschikbaar.
Voorbeeld van een eventuele aandrijvings bouwkit evt. nog aan te vullen met dak gewichten.
Een door SKIPtram ontworpen onderstel ook voor de RAILAN zwitser
Een door SKIPtram gemodificeerde aandrijving. t.b.v de drie assige loc in H0 en H0m te leveren.Onderstaand in 31,5 mm
En deze in 23,5 mm
© foto Johan van Moors.
Omdat ik Jan van Munster al eerder geholpen heb met zijn rail bussen ombouw van 9 naar 12 mm ( H0e naar H0m) en zijn modellen na het inregelen van de decoders eindelijk goed liepen heb ik hem op zijn verzoek geholpen met de uitbreiding van zijn rollen materieel omdat het natuurlijk wel een hele gok was om met slechts 3 rail bussen 3 dagen op Ontraxx 2016 te staan. De toe levering van onderdelen van Inter fer uit Frankrijk laat te wensen over dus heb ik naar het Halling concept gegrepen. Jan heeft zelf de bodemplaat uitgezaagd uit messing en had nog een motor met bak en een loopdraaistel over.
Onderstaand zien we het voorlopig resultaat.
Filmpje:
N.B. hier loopt de aandrijving gewoon analoog op een eenvoudige transformator.
De Fairfield aandrijving is nooit een wonder geweest en er zijj vele variaties mogelijk ( tenshodo's) maar voor de echte rijders is een bodemplaat in 3D ontwikkeld en getekend door WEKRA. Uitgerust met 24,5 mm Halling draaistellen en een motor naar keuze. De verbindingslip in de kap in het midden dient te worden verwijderd.
Powered by CMSimple | Template: ge-webdesign.de | Login