fotos Danny Soetens ( de ware meester fotograaf)
Aandrijving prototype klaar
Project
tekening LHB
De eerste afgietsels waren op de beurs van 10 okt 2009 te koop. Skiptram gaat wel een serie bouwen voor de liefhebber.
U kunt een bouwset via Skiptram bestellen. De voorintekening voor de kant en klare modellen is gesloten.
Op verzoek worden de raamranden zwart ingekleurd om z.g.n raamrubbers te imiteren. Overigens een kwestie van smaak. De door Diedrich voorgestelde geheel zwarte inkleuring is na een proef zeer disproportioneel bevonden en wordt niet geleverd.
Nog wel niet zijn defintieve vorm maar bijna compleet.
De reclameborden op het dak zijn nog provisioneel, en de spiegels ontbreken nog.
Men kijke ook naar de opdrukken in de ramen met dank aan Tim Castricum die borg stond voor de PDF files van de reclames en de raampartijen.
De hier voorgestelde beschildering is dus niet goed en afgekeurd door de "Amsterdammers". Als de deuren geel zijn moeten de voor en achterdeur rood worden en mag de tram geen reclames hebben; bovendien moet dan het conducteursraampje a.d. andere zijde niet verwijderd zijn.
De tram wordt nu op advies van Wouter van Beek met halve grijze deuren in de oorspronkelijke uitvoering gemaakt met reclameborden "nieuws van de dag" Wagennummer 763 als lijn 3 naar de Zoutkeetsegracht. In de eerste uitvoering nog met een geheel raam rechts voor voordat hier een schuifraam werd gemaakt voor de broodnodige ventilatie. De voor en achterbumper zijn dan donkerrood. Van de aanwezige foto's halen we de positie van het Stadslogo aan de niet-deur zijde want daar werd ook maar wat gerommeld met de plaats.
Er is een aandrijving ontwikkeld op basis van Halling componenten. Hiermee vervalt de optie van messiing bodems maar de prijsstelling is dan ook wat vriendelijker. Het is weer een aandrijving met twee motoren en stroomafname op 4 of 6 assen.
Powered by CMSimple | Template: ge-webdesign.de | Login