SKIPtram

U bent hier: Home > (OM)BOUWTIPS SKIPtram > ATLAS modellen > ATLAS RET 1001-1020

ATLAS RET 1001-1020

Het Atlas model is ook om te bouwen als bijwagen met deur uit de serie 1001-1020.

Waarvan hieronder enkele suggesties.

Misschien is het te overwegen een setje te maken met extra benodigdheden voor de ombouw:

  • 4 x as H0 met 7,5 mm wielen
  • 4x dakluchter kunststof
  • transfers dekkend voor de nummers.

















Let er op dat de draaistellen assymetrisch zijn

Onderstaand is dus fout want bij montage van de schortplaten in combinatie met 7,5 mm wielen raken deze de rails.
Er is voor deze 7,5 mm wielen gekozen omdat men dan de bodemplaat niet hoeft te wijzigen en de hoogte van het model slechts minimaal afwijkt van het origineel.  De schortplaten moeten net iets hoger komen te liggen





Bovenstaand is de juiste montage op 1 mm styreen



Het verwijderen van een schortplaat nok voor de doorgang naar de trap alleen rechts voor 2x



De motorloze bodemplaat met draaistellen in H0 voor MW en BW ( Kap niet gemodificeerd en nog als motorloze motorwagen)

Na modificatie van het dak is er dus een bijwagen van te maken.
De Siebel reclame op maat is verkrijgbaar.

Mei 2015.
Begonnen is met de ombouw van een RET Atlas kap naar een bijwagen..
Je zult eventueel wat concessie moeten doen en toch met een acceptabel geheel eindigen.

Belangrijkste problemen zijn.

  • HOE KOM IK AAN EEN MODEL OF ERGER NOG AAN EEN TWEEDE MODEL??????? Antw. van een Duitser in Schwerin die er van wilde.
  • Fletcher beluchtingen op het dak ( via Guido Manndorf te verkrijgen)
  • koplampen weg werken >. probleem overspuiten in de rare Atlas kleur
  • Draaistelzijkanten kloppen niet >> heb ik wel in resin maar of het mooier wordt??
  • Ruit op de kop heeft een ruitenwisser in het raam gegoten.
  • Lijnfilmkastjes maken
  • eventueel open deur maken> altijd leuk en authentiek



Op deze foto is het dak ontmanteld en voorzien van plamuur in de diverse gaten


Powered by CMSimple | Template: ge-webdesign.de | Login

nach oben