SKIPtram

U bent hier: Home > MODEL in H0 (1:87) > BUITENLANDS mat. > MILANO

MILANO

 

Silvio Assi ( www.mini-miniatures.it)

( 26-07-2021) Zeer mooie modellen in H0 van de Desio Milaan. Modellen in H0 op Resin basis met Halling aandrijving. Netjes en met zorg gemaakt incl. verlichting. Mijn model reed analoog "de verkeerde"kan op anders dan alle andere trams. Kompleet en netjes in zeer mooie doosjes. De moeite waard om eens op zijn site te kijken. Je moet bij het bestellen wel het gebruikelijke geduld hebben maar Silvio houd je goed op de hoogte. 

 

 

 

BODO LUTZ

 

15-10-2020

Zie ook : https://n1067.wordpress.com/2012/04/21/tram-a-carrelli-serie-1500/

Het Bodo Lutz ( IBBA) model in 3d.

ELFER

20-03-2020

OP de beurs een model gekocht 2e hands van Elfer, waar een bodem in zat van Harry Kaffa † overigens geheel verrabbezakt maar weer gerestaureerd. Eeen Mashima motor doet het werk en de rest is Halling. Toen onrbraken nog de truckzijkanten, maar gelukkig bracht Enrico D. uitkomst via een vriend van hem die deze had. Grazie Enrico and a lot of health in these severe period.

De modificaties ziet U in de foto's

Silvio Assi ( 3NC) 

Hier de skiptram restauratie van het Italiaanse model naar de normen van SKIPtram.U kunt wel raden dat ik niet tevreden was over de levering in "nieuwstaat"

 

Peter Witt cars

Omdat het Elfer model inmiddels onbetaalbaar is geworden en er collega's zijn die toch zo'n model willen laten rijden op hun baan heb ik besloten ( 15-08-2011) om een DelPrado model van mijzelve te motoriseren. Het model is weleenswaar niet zo gedetailleerd maar misstaat beslist niet op een gerenomeerde tram-modelbaan.

We beginnen met het model te slopen een eenvoudige klus en de zeer hinderlijke palen ( 4 st) waarop de bodem aan de kap is geschroefd zijn verwijderd. Met een beetje gevoel en een waterpomptang ( zit normaal niet in de modelbouwuitrusting) zijn ze eenvoudig af te breken. Deze moet verwijderd worden omdat anders de draaistellen geen beweegingsvrijheid hebben. Ook de handgrepen bij de ingangsdeur worden ingekort.

Vervolgens zagen we de bodemplaat zodanig uit dat de gemodificeerde Halling  draaistellen kunnen worden geplaatst. De bodemplaat moet ter hoogte van de halfronden opnemers dunne gevijld worden opdat de draaistellen lekker draaien. U kunt de opnemers op maat vijlen en dan past er precies een wieltje van 10,0 mm tussen.

Ook de motorruimte wordt aangepast. De draastel zijkanten zijn na bewerking overgezet. Gezien de langzame Halling 5 polige motor ui de GT4 modellen zorgt dat voor een geruisloze aandrijving. De trolley pole van plastic heb ik vervangen voor een Sommerfeld eenbenige stroomafnemer.

Kortom een avondje werk en Uw vitrine model wordt ineens een rijdende Milanees.

 

 Model met 1 gemodificeerdraaistel om eens te kijken of het ging

 

 

Het uitzaagpatroon voor de Halling draaistellen + de extra ruimte voor de wielen.

 

 

 

De complete bodemgroep 

Het is natuurlijk wel passen en meten maar na het monteren van een nieuwe panto is dit het resultaat

 

Het kant en klare model op nog wat kleinigheden na.

 

Links het Elfer model en rechts het DelPrado / made by SKIPtram

KATO Milano

( 23-10-2018)

Een omgebouwde Kato tram kan ook heel mooi zijn. Wouter van Beek was zo aardig mijn werkwagen te ruilen voor een oranje exemplaar zonder schrikstrepen en dit is het resultaat. De lyra beugel is een overblijfsel van Halling gedrochten die op de kleine twee-assertjes van deze fabrikant staan.

Het idee was van Peter Groen.

 

Powered by CMSimple | Template: ge-webdesign.de | Login

nach oben