SKIPtram

U bent hier: Home > SKIPFANS > Dolf Philipse

Dolf Philipse

 © Dolf Philipse

Een Fairfield 911 gebouwd ( let op de klapbankjes).

Ja die klapbanken vind ik (Dolf) zelf ook wel optisch goed gelukt.

Het zijn eigenlijk banken voor de Belgische PCC cars die ik v.w.b. de handle bar bovenop de rugleuning iets gewijzigd heb.

Het is allemaal niet 100 % waarheidsgetrouw en op schaal, maar ziet er toch redelijk echt uit.

In ieder geval heb ik nu voldoende ervaring om de 700 serie en verder  nog mooier te maken.

 

Update van Dolf per 16-02-2016

 









En dat is dus een erg mooi resultaat, Gelukkig staat de datum van de bouw er niet bij, maar het was wel een tijd geleden.

Update 14-03-2016

Mijn RET trammetjes zijn ook eindelijk klaar.

RET vierasser serie 491-570 met aanhanger Allan BW 1000 serie.

Resin kappen van Holger Diedrich Beine

Onderstellen en aandrijving van Skiptram

Decals en koppelingen van Fairfield

Decoder Kuehn N025 met wisselende rijrichting verlichting rood en wit voor de motorwagen.

 




In de bovenstaande foto ziet U het prachtige resultaat

Update 20-01-2019

Een RET vierasser stel

Dag Paul,

 

Ik heb de Atlas wagens bewust niet gemotoriseerd, omdat ik het interieur zo mooi gedetailleerd vind.

Als je daar een motor in gaat bouwen, lukt dat nooit zonder het interieur (gedeeltelijk) te verwijderen en dat vind ik zonde.

Dit set is dus meer bedoeld als “dood” object bij een opstelspoor in een keerlus of bij de remise.

Werkwijze:

Het loshalen van de kappen moet je even weten. In de koplampen zit nl. een stift geduwd die de kap verbindt met het binnenwerk.

Deze stift moet er uitgeboord worden, maar dat gaat relatief makkelijk. Met een beetje wrikken komt de kap dan vanzelf los.

Allereerst ben ik begonnen met het verwijderen van de lelijke pantograaf op beide wagens.

Vervolgens heb ik van de wagen die bestemd  wordt als bijwagen ook alle andere zaken van het dak afgehaald.

Dit gaat relatief makkelijk, omdat alles niet echt goed verlijmd is .

Alle gaatjes uiteraard plamuren en schuren.

Op het dak van de bijwagen andere ventilatoren aanbrengen.

Op het dak van de bijwagen andere lijnnummerbakken aanbrengen.

Daarna met een heet mes de deuren uitsnijden en leuningen verwijderen.

Interieur van motorwagen opnieuw verven en balkon voorzien van verticale instapleuningen.

Bovenlichtjes van de zijruiten geel verven.

Interieur van bijwagen stuurstanden en bestuurdersschotten verwijderen, banken aanpassen en verven in de juiste kleuren

Koplampen van bijwagen opvullen met polyesterplamuur en gladschuren.

Extra “latten” aanbrengen op de neus van de bijwagen voor bevestiging van de coca cola reclame.

Beide kappen schuren primeren en opnieuw spuiten in de juiste kleuren.

Nieuwe decalls RET aanbrengen alsmede alle reclame decalls.

Beide kappen voorzien van blanke lak.

Nieuwe leuningen aanbrengen bij de instapbalkons.

 

 

 

Bijgaand een plaatje van de bijwagen met de "latten" voor de bevestiging van de Coca Cola borden op de neus.

 

Met het op juiste kleur verven van het interieur bedoel ik.

Vloer meer roodbruin i.p.v. het nogal felle rood van Atlas. Vloer van middenbalkon grijs i.p.v. rood. Stoelen  en banken zijn aan de zijkanten met hout bekleed dus bruin geverfd. En de banken en stoelen hebben rvs handvatten , dus die heb ik alu  geverfd.

Heerlijke hobby.

Powered by CMSimple | Template: ge-webdesign.de | Login

nach oben