Een moeizame bevalling met redelijk resultaat zie ook Trambay
Een 199 oorsprong uitvoering voor UuWa uit Atlas modellen op Herrmann en Partner aandrijvingen.
28-08-2020
Deze enige in OV geel verbouwde duisenden hebben een heel aantal aparte eiegenschappen. Reden om een wel heel bijzonder stel te gaan bouwen.
Gegevens.
Ja de 1001 en 1002 hebben gekoppeld gereden
Ze zijn in 1975 als een smalle 1300 verbouwd.
Het zijn de enige 1000 serie trams die OV geel hadden
Hebben dienst gedaan tot de jaren 90
Ze zijn uitgeleend geweest aan Amsterdam
1001 wagenummer in Helvetia boven de koplamp en Histor reclame
1002 had de dakreclame Wittebrug nummer als bij de 1001
In Amsterdam hadden ze een dubbele eenpoot pantograaf
Terug in Den Haag kregen ze geen dakreclames meer 1990
En hadden ze het nieuwe HTM embleem en het nummer weer onder de koplamp
Dus ik moet even uitzoeken met welke HTM enblemen en nummertype ze voor de uitleen reden
Nog op te zoeken de knoppen voor de deuren. Inmiddels gedaan en horen erop en komen er dus op.
Foto's van de bouw>
PCC 1014 in eerste uitvoering op basis van een verkort Atlas model,
Door SKIPtram gemaakt uit een verkorte Atlas Belgische PCC
De 1004.
Dit model is gebouwd door SKIPtram uit een resin kap van Holger met Halling C1 aandrijving.
De 1024
In nov. 2018 gebouwd uit zo'n zelfde kap met SKIPtrack aandrijving.
De messing PCC van H0W is voor die tijd een mooi model en heeft een aandrijving met een Bachmann truckmotor. het model heeft hierdoor maar matige rijeigenschappen. het model is naderhand voorzien van dakreclameborden en zijreclames. Ook zijn de borden boven de deuren en de achterreclame alhier nagemaakt.
De matige aandrijving is een beetje opgewardeerd middels een decoder waardoor de rijeigenschappen erg verbeteren.
(17-10-2009) Of te wel binnenkort "van Bachmann tot SKIPtram" een verslag over een ombouw van een Amerikaanse PCC van Bachman tot een Haagsch exemplaar compleet met een gemodificeerde aandrijving. Een low budget crisis model met toch nog aanzienlijke kwaliteiten voor de wat krapper bij kas rijdende Modeltram enthusiast.
30-12-2009
De kap van de Bachmann is in vieren gezaagd en versmald en ingekort. De aandrijving is aangepast ( zie ook de site van Jan Ruppert ) Het geheel geplamuurd en gespoten en met wat transfers afgewerkt. Toch heb je dan voor 60-70 Euro een realistische tram wel niet helemaal top maar voor een beginnende modelbouwer iets waar je niks aan kunt verprutsen.
Powered by CMSimple | Template: ge-webdesign.de | Login